Szabó Viktor YouTube-csatornáján immár több mint 40 000 feliratkozó van, de még nem ismerik fel az utcán. Talán majd 100 ezernél! Addig is megtanítja az érdeklődőknek a YouTube trükkjeit, csinálgatja az esküvői videókat, próbálja megugrani a vállalkozói léttel járó adminisztrációt – és próbál néha aludni is. Most éppen ébren is volt, nem is dolgozott, úgyhogy mindezt elmesélhette!
Az adást meghallgathatod a fenti lejátszóra kattintva is.
De még jobb, ha a kedvenc podcastplatformodon hallgatsz bele – és egyúttal fel is iratkozol a TikTokkerek Podcastra!
» Tartalmi kivonat időkódokkal
- 00:00 – Bevezetés
- 00:34 – Honnan tájékozódik YouTube-ügyekben?
- 01:20 – Esküvőforgatások
- 03:34 – Zenei karrier
- 04:32 – Fotós karrier
- 06:39 – Miért kezdett el a YouTube-ról szakérteni?
- 08:25 – Viktor és a TikTok
- 10:39 – Egyéni vállalkozói lét
- 11:29 – YouTube-tanácsadás
- 13:02 – Volt már alkotói válsága?
- 13:40 – Nézettségek és feliratkozószámok
- 16:01 – Agyon kell-e effektezni a videókat?
- 16:47 – Mit hozott a 40 000 feliratkozó? Lesz 100 000?
- 20:24 – Lesznek beefek másokkal?
- 22:17 – Munka-e a videózás?
» Mit tapasztalt a TikTokon?
„Fókuszálnom kéne a TikTokra, hiszen van, aki kimondottan ott talál meg. Picit furán hangozhat, amit most mondok: ott is vannak emberek. Emberek, akik néznek. Így kéne tekintenem erre a platformra, de most nem ezt csinálom. Hanem úgy vagyok vele, hogy ide is felrakom a YouTube-shortsaimat; ha nagyot megy, akkor jó, ha nem, akkor meg tök mindegy. Nyilván nehéz több platformra is fókuszálni, és nekem a YouTube kb. minden időmet és energiámat elviszi.”
„Egy percben nem lehet szakértelmet átadni. Időd sincs komplexen kifejteni egy témát, meg a TikTokon azzal is számolni kell, hogy hiába kezdek el a YouTube-os átkattintási arányról beszélni, csomó olyan embernek is bedobja, aki nem követ. Ők ott fognak nézni, hogy ez mi a francról beszél, és már görgetnek is tovább. Ezért kell egy kicsit egyszerűsíteni a témát. Hiszen minden szakmának vannak olyan egyszerűbb részei, amivel be lehet vonzani olyanokat, akik csak kicsit érdeklődnek a műfajod iránt.”
» 3 erős rész az epizódból
- Az „érthetetlen” kezdetekről. „Mostanában pont beszélgettünk egy-két emberrel, hogyha vissza kellene keresnem a korábbi motivációmat, akkor nem tudnám megfogalmazni. Csináltam egymás után a videókat, amiket nézett kétszáz ember vagy száz. És jövő héten megint megcsináltam, aztán megint megcsináltam, pedig még mindig száz alatti nézőszám volt. Ehhez kellett valami… az csúnya szó, hogy elmebetegség… A szenvedély, az szebb kifejezés!”
- Mennyire figyelgeti a nézettséget? „Talán harminc-harmincötezer feliratkozónál fordult át a dolog, és onnantól már kibírom, hogy ne nézzem folyton a nézettséget egy videó kikerülése után. Már ki tudom várni azt az egy órát, ami után a YouTube jobb adatokat mutat. Meg ki tudom várni a kommenteket, mert korábban azokat is mindig frissítgettem, hogy mikor jön valami új. Most hátradőlök, várok egy órát, aztán lássuk, mit írtak. Nyilván senki sem sértődik meg, ha egy óra elteltével kap választ.”
- A tartalomkészítői hangvételének változásáról. „Nyilván bennem van az, hogy tudom, egy-egy videóm nagyot mehet. Azt hittem, hogyha nő a követőszám, akkor egyre PC-bb leszek, és egyre inkább nem állok majd bele dolgokba, mert hú, itt már sok ember van. Aztán fordítva történt: annál inkább mondom a magamét!”
» A TikTok-élőben elhangzott, a vágott verzióból kimaradt
+ Azt talán jól sejtem, hogy Te is azok közé tartozol, akik úgy vannak vele, hogyha ismertek lesznek, az tök jó, de alapvetően a munkában hisznek, és az élteti őket.
− Igen. Ezzel a YouTube-csatornával nem az volt a célom, hogy majd emberek felismerjenek – az egyfajta velejáró. Ha ismered a Fókuszcsoport csatornát (a beszélgetésünk óta épp ott emelték ki Szabó Viktor munkásságát, mint egy csatorna, amely rászolgált volna arra, hogy jelöljék a Creator Awards 2023-on Best Production-kategóriában – 50:41-nél ezen a linken), ott Ádám szokta mondogatni, hogy nem szereti az embereket, ne menjenek oda hozzá. Ő is azt a gondolkodásmódot vallja, amit én. Szeret videózni, szeret az emberekkel kommunikálni, de ennyi. Ha az ember nagyra nő, azzal együtt jár néhány olyan dolog, amit megpróbálhatsz pozitívumnak tekinteni.